شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

دوربین مدار بسته مخفی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

آموزش نصب و راه اندازی دوربین آنالوگ

نصب دوربين مداربسته انالوگ کاري بسيار ساده است . تمامی چيز در تراز زدن زدن یکسری فيش و وصل کردن ان به دستگاه و کابل است . ريز تمامي اين توضيحات را در اين مقاله‌ها خواهد خواند و با انها اشنا خواهيد شد .
تجهيزات آیتم نياز


دوربين مدابسته :
DVR : راهنماي انتخاب دستگاه
کابل تصوير : به ازاي هر دوربين انالوگ بايد يک کابل تصوير RG59 کشيده شود . انواع اين کابل متعدد است ولی در چهره خاص نبودن شرايط کابل بی آلایش RG59 نياز شمارا برطرف خواهد کرد .
هارد ديسک :
کابل برق : براي تغذيه دوربين ها مي توان از کابل برق با سيم نايلوني برق بهره کرد . کابلي با ضخامت 0 . 75 سانتي متر براي تغذيه يک دوربين کافي است . اگر تعداد دوربين هاي شما زياد بود بايد از کابل با ضخامت بيشتر استفاده کنيد .
منبع تغذيه : براي هر دوربين بايد يک منبع تغذيه دستکم 1 امپر در نظر بگيريد . ولی مصرف دوربين هاي از اين مقدار کمتر است . در تعیین منبع تغذيه شما دو انتخاب متفاوت داريد . مقدمه استفاده از يک منبع تغذيه مرکزي و دوم منفعت يک منبع به ازاي هر دوربين مداربسته .
اتصالات : اصلي ترين فيش آیتم نياز براي نصب سيستم داربسته انالوگ فيش BNC است . اين فيش يک فيش بزرگ فلزي است که گونه های متفاوتي داراست .
متعلقات نصب : متعلقات نصب دستگاه DVR خيلي زياد می باشند . برخي از پرکاربردترين انها عبارتند از : داکت , باکس پلاستيکي , لوله فلکسي و . . .

اولويت بندي نصب

سطح نخستین سوال از مشتري است . حتي در صورتیکه پیش از این با مشتري درباره‌ی نيازش صحبت کرده ايد پيش از نصب مجددا مکان تمامي دوربين هاي و شرايط انها را با او بررسی کنيد . در امر نيازش و دلايل نصب هر دوربين براي وی توضيح دهيد .
طرح بندي کلي از مسيرهاي کابل کشي به دست اوريد . محلهايي که بايد ترک شوند يا حفر گردند را دقيقا معلوم کنيد .
امکان عبور کابل ها از هر مسير را دقيقا چک کنيد . به خصوص در جاهايي که نياز به ترک کردن است خوبتر است ابتدا سوارخ کردن ديوارها را قابلیت و امکان سنجي کنيد . در صورتي که اجراي تمامي مسيرها نهايي شد به مرحله بعد از آن برويد .
داکت ها , لوله هاي فلکسي و لوله هاي فلزي را نصب کنيد .
کابل هر دوربين را از روي مسير ان متراژ کرده و ببريد . براي هر دوربين بايد يک کابل RG59 در لحاظ بگيريد . کابل برق مي تواند به صورت مشترک براي دوربين ها استعمال شود يعني در کل مسير دوربين ها شما صرفا يک کابل برق خواهيد داشت و از ان انشعاب مي گيريد . دقت کنيد که ضريب نادرست خود در نظر بگيريد . کمي طولانی تر در لحاظ دریافت کردن کابل بهتر از کوتاه بودن آنهاست . براي مسيرهاي کوتاه 7 تا 10درصد و براي مسيرهاي بلند 2 تا 5 درصد پرتي قابل قبول است .
کابلها را سطح به محله درون داکت و لوله بياندازيد . اين کار را ترجيحا از محل دوربين شروع کنيد تا بیشتر کابل در سوی DVR منتقل شود .
کابلها را میزان کنيد . بیشتر کابلها را هم میزان کنيد و ببريد . در محل DVR مقداري کابل براي جابه جايي اينده نگه داريد .
براي نصب اداپتور شما دو تعیین داريد . اول به کار گیری از منبع تغذيه مرکزي و دوم به کار گیری از اداپتور جداگانه . اين انتخاب تغيير زيادي در مسيرهاي سيم کشي شما ايجاد نميکند . هر طرز مزايا و معايب خود را داراست ولی سعي کنيد براي محلهاي کوچک از منبع تغذيه مرکزي و براي محلهاي بزرگ از اداپتور جداگانه براي دوربين ها سود کنيد . در صورت نصب اداپتور بايد در کنار هر دوربين يک باکس پلاستيکي نيز پيچ کنيد .
دوربين ها را در محل مربوطه ببنديد و فيش هاي انها را وصل کنيد .
به محل DVR رفته و آن را وصل کنيد . تمامي فيش ها را به DVR متصل کرده و برق سيستم را وصل کنيد .
در صورتي که تصويري از دوربين ها قابل مشاهده نيست سه موقعیت رايج موجود است . يا کابل تصوير قطع است . يا برق جدا است و يا دوربين حاد است . براي نظارت کردن دوربين جاي ان را با يک دوربين ديگر عوض کنيد . آن‌گاه برق را با ولت متر آزمون کنيد يا IR دوربين را آنالیز کنيد . در شرایطی که هر دو تندرست بودند ممکن است مشکل از کابل تصوير يا فيش هاي شماست . مسير را چک کنيد و اختلال را حل کنيد .
در صورتي که تصوير تمامي دوربين ها را داشتيد با هماهنگي مشتري دوربين ها را يکي يکي تنظيم کنيد . خوبتر است تنظيم دوربين ها را طی روز انجام دهيد تا از محل فروغ و روشنایی در روز اطلاع داشته باشيد و ضد روشنایی در تصوير دوربين را ببنيد .
هارد را در دستگاه DVR نصب کنيد . اين کار بسيار ساده است دوربین مداربسته

تشخیص فیس و اخلاق شما به وسیله دوربین های مداربسته انگلستان از فاصله نیم مایلی

اولین کمیسر آنالیز بریتانیا هشدار داده است که سیستم های دوربین مدار بسته کارکشته به شناسایی و ردیابی صورت یک شخص از مسافت نیم مایلی میباشند .
اندرو رنینسون بیان میکند که , دوربین های تازه با کیفیت با کیفیت , در حال حاضر در سراسر شهرهای انگلستان , فارغ از مشاوره عموم مردم درحال نصب شدن می‌باشند .
او بیان کرد که پیچیدگی روز افزون رشته آوری های نظارتی , به گونه ای بدون شوخی درحال ترقی است این داستان به جایی رسیده است که بریتانیا احتمال دارد با بکار گیری این سیستم ها ضوابط دستمزد انسان خویش را نقض نماید . در حال حاضر , تصور میگردد که حدود 1 . 85 میلیون دوربین های مدار بسته در انگلستان وجود داشته باشد .

تشخیص چهره
در یک پیام صریح به نیروهای پلیس و دولت , آقای رنینسون پیش گویی کرد که در‌صورتی‌که سیستم های تشخیص رخ و دوربین های HD مجاز به توسعه در خیابان ها , حمل و نقل همگانی و تالار های سرگرمی باشند , احتمال دارد سبب به اعتراض های همگانی شود . رنینسون بیان میکند ( فناوری , از توان ما برای تهیه و تنظیم آن پیشی گرفته است , ( وی همچنین می گوید :
( اینجانب معتقدم که در صورتیکه ما از آنها‌را به درستی تهیه و تنظیم نکنیم - مثلا , بضاعت و توان های تکنولوژیکی ما برای سود از میلیون ها تصاویری که ما ضبط کرده ایم ممکن است به نارضایتی عمومی تبدیل شود . این بضاعت موجود است که رخ شما از میان یک جمعیت تعیین شود و این کار شاید از نیم مایل دورتر امکانپذیر است . (
آقای رنینسون , که تحت عنوان او‌لین کمیسر دوربین مداربسته میهن انگلستان , به وسیله دفتر کار منزل در ماه پیشین نامگذاری شد , دارنده نقش شالوده ای از سال 2009 می‌باشد . افسر قدیمی پلیس بیان کرد که محاسبه نامتناسب و شدید , از نگرانی های بیشتر ما بود چراکه دوربین های HD ( در کلیه جا ( وجود داشتند .
( ترقی پرسرعت فن آوری دیجیتال بدان معنا است که دوربین های 16 مگاپیکسلی HD فعلا بسیار مقرون به صرفه ترند , از اینرو , مردم در درحال حاضر خرید یک دوربین مدار بسته با اقتدار زوم اپتیکال و دیجیتال بالا هستند ( .
( یک دوربین مداربسته کوچک در یک فضای گنبدی با چرخش 360 رتبه , قادر است چهره شمارا دربین جمعیت ضبط نماید , و اینک الگوریتم هایی هست که در دور‌نما درحال اجرا است . اینجانب نظارت آزمونهایی را چشم ام که نشان دهنده اندازه پیروزی بالای جستجوی رخ شما در برابر یک پایگاه داده از صورت های شناخته شده است . (

پژوهش ها برای تشخیص خود کار شکل که توسط وزارت مرزوبوم انجام یافته شده است , میزان موفقیت 90 درصدی را اثبات نموده است , وی اظهار‌کرد , ( این داستان روز به روز ترقی می کند ( .
او اعلام‌کرد که دوربین ها , ( همگی تصاویری که ضبط کرده اند را ذخیره سازی می نمایند . . . و امکان جستجوی تصویر شما در یک مقر داده از تصاویر مردمان موجود است . (
گروه جنگ با ارزیابی همگانی اخیرا دریافته است که دستکم 51600 دوربین مدار بسته توسط 428 مقامات محلی انگلستان استعمال می‌شود - و 100 . 000 عدد در مدارس وجود دارند , همینطور 200 عدددر درون دستشویی و اتاق های پرو به کار گیری می‌شوند . بیش تر از یک میلیون دوربین نیز در مکان های سری نصب شده است .
آقای رنینسون در حال حاضر تنها مسئول فن آوری های قضیه استفاده در اماکن عمومی دولتی است که , کمتر از 5 درصد از دوربین های موجود در مرزو بوم را دربر می گیرد .
با توجه به گفته آقای رنینسون , دولت در حیث دارد که حوضه ارزیابی دوربین های مداربسته خویش را به مدرسه های و درمان‌گاه ها , و همینطور به مراکز خرید بسط دهد .
آقای رنینسون - که بر پیاده سازی او‌لین کد قانونی اجرای استفاده از دوربین مدار بسته تحلیل داشته و به مجلس در ماه آوریل گزارش خواهد شد - طولانی تر کرد که انفجار فن آوری های نظارتی توانمند , میتواند در نقض ماده 8 قانون حقوق و دستمزد انسان , که برای حفظ از ( زندگی محرمانه و خانوادگی ( دنبال می‌شود , نقش داشته باشد .
دوربین مداربسته
در حالی که سیستم های شناسایی قلم , اکنون بوسیله تمام نیروی های پلیس در میهن برای ردیابی حرکات وسایل نقلیه مشکوک مورد استفاده قرار می گیرند , سیستم هایی که برای شناسایی اشخاص فایده میگردند , یادآور فیلم های علمی تخیلی قدیمی می باشند .
رشته آوری بیومتریک . . . بایستی برای استانداردهای قانونی اوضاع شود - تشخیص صورت , مقایسه چهره , تجزیه و بررسی خط مش رفتن و فن آوری هایی از این دست , چون یک حوزه کاملا تازه در علم پزشکی قانونی است . دوربین مداربسته سامسونگ

دوربين مداربسته ( چيست؟


واژه و کلمه ( دوربين مداربسته ( برگردان فارسي کلمه انگليسي Closet Circuit television يا به اختصار CCTV مي باشد . معني لغوي آن جعبه جادويي مدار بسته است و به دوربين هايي گفته مي شود که در جاي خویش ثابت اند .
دوربين مداربسته به کليه دوربين هايي اطلاق مي گردد که در محل خویش اثبات بوده و تصاوير را به يک يا یکسری محل ارسال مي کنند . از‌آنجا‌که اکثر وقت ها اين دوربين ها در حفاظت , ارزیابی و سيستم هاي مانيتورينگ امنيت بکار مي رود اين واژه بيشتر به همين حيطه بر مي گردد البته معني فني آن حتي دوربين هاي ويديو گوشی تلفن و کنفرانس را نيز دربر مي گيرد .

تاريخچه :
نخستين سيستم مداربسته در سال 1942 ميلادي به وسیله کمپانی زيمنس آلمان به خواسته مشاهده پرتاب موشک هاي V2 نصب شد . يک مهندس آلماني بنام ( والتر بروچ ( مسئول نصب اين سيستم بود .
در آمريکا اولين تبليغ دوربين مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولي با اسم ( وريکون ( بود که در تبليغات گفته ميشد به جواز دولتي نيازي ندارد .

از آن پس سيستم هاي ضبط تصاوير دوربين مداربسته در برخي پايگاه هاي فضايي پهناور جهت ضبط تصاوير پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خيلي زود روي موشک ها نصب شد تا جايي که تصاوير را همراه با صدا به زمين ارسال کرد .

اولين رونمايي از دوربين مداربسته در اماکن عمومي آمريکا در سال 1973 بود . زماني که در ميدان تايمز نيويورک اولين دوربين مداربسته به منظور جلوگيري از جرايم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگيري در کاهش جرايم ايفا نکرد . تا ايتکه در سال 1980 دوربين هاي مداربسته در سطح گسترده اي در سراسر آمريکا بخصوص در مرکزها عمومي بکار دریافت شد . بنظر مي آمد به کار گیری از دوربين مداربسته راهي ارزان خیس در مقايسه با بکارگيري نيروهاي پليس براي شناسايي جرايم باشد .
بتدريج برخي از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهايي که بيشتر در معرض سرقت قرار داشتند نيز به دوربين مداربسته روي آوردند . در سال 1990 دستگاه هاي ضبط تصاوير دوربين ها تنها با قابليت ( ضبط بعد از شناسايي تکان ( وارد بازار شدند که بهره از دوربين مداربسته را در اين مرزوبوم بسيار بيشتر کرد . تا قبل از آن , دستگاه هاي ضبط تصاوير تا حد زيادي از نظر ميزان حجم ذخيره و قابليت ها بسيار محدود بود . از نيمه دوم سال 1990 پليس دوربين هاي زيادي را در سطح شهرها بخصوص مرکز ها عمومي , مدرسه های و پروژه هاي ساختماني نصب کرد .

در انگلستان نيز منفعت از دوربين مداربسته بسيار رایج شد . شهر ( نورفولک ( انگلستان نخستين جايي در اين مرز و بوم بود که دوربين ها در آن نصب شدند .
بطور کلي در ده سال ميلادي بين 1990 تا 2000 استفاده از دوربين هاي مداربسته در بسياري از کشورها ترویج يافت . دوربین مداربسته سیماران

دوربین های مدار بسته PTZ

معرفی دوربین های مدار بسته رویت کرد در شب

این دوربین ها برای موقعیت طاقت فرسا محیطی و ضد ضربه و همینطور ضد آب و رطوبت ایجاد شده است از نام این دوربین های پیداست دوربین هایی می‌باشند برای دیدن تصویر در شب به طوری که شب با بهره از لامپ هایی در دور لنز دوربین می توانند تصویری بدیهی و بیان کننده را به ملازم داشت . این لامپ ها را چراغ های مادون قرمز رنگ دوربین می نامند که در نوع های مختلفی از این دوربین , میزان پرتاب مادون قرمز متفاوت است و نسبت به نیاز محفظه این دوربین ها تعیین می گردند اگرمیزان نور محفظه کافی نباشد شما چهره ای سیاه و سفید اخذ خواهید کرد و اگر نوری متناسب برای دوربین تامین شود آنگاه دوربین توانایی پخش تصویر رنگی را دارا خواهد بود . این صورت مختص به شب است و در تصاویر کیفیت خوب و رنگی مشاهده می شود .



دوربین مدار دارنده سه مشخصه تکان افقی , تکان عمودی و زوم هستند .

بسته چرخشی مواقع این مدل دوربین از یک دوربین مدار بسته صنعتی یک لنز زوم و هوسینگ و پایه چرخشی ساخته شده شده است که در شرایط این موسسه به صورت پکیج آماده بوسیله کمپانی تولید کننده مونتاژ شده است و در برخی مورد ها مونتاژ قطعات فوق بنا به کارکردی فیس می پذیرد بعضی از این گونه دوربین ها دارنده سرعت چرخشی لابه لا 3 مرتبه بر ثانیه تا 300 جايگاه بر ثانیه می‌باشند بیشتر استفاده این دوربین در کنترل ترافیک , حفاظت پیرامونی و محیط های آلوده و کثیف و گرد و خاک می‌باشد .

دوربین مدار بسته صنعتی

دوربین مدار بسته صنعتی از معمول ترین نوعدوربین ها هست بدین دوربین ها باکس هم گفته میشود از خصوصیات اساسی ایندوربین ها قابلیت بیشتر نمودن اشکال لنز از دسته اثبات , لنز وری فوکال با فاصله کانونی متغیر و لنز زوم می‌باشد که هریک از این لنزها با اعتنا به فواصلی که تحتپوشش قرار می‌دهند و همچنین موقعیت نوری متفاوت به جور بندی های مختلف تقسیم بندی می‌شوند .


دوربین مدار بسته دام

دوربین مدار بسته دام که به آنها دوربین سقفی نیز گفته میگردد دارای شکل کروی بوده و معمولا در تحت سقف نصب می شوند انواع دیگر این دوربین ها قابلیت نصب بر روی دیوار را دارا هستند این دوربین ها بر خلاف دوربین هایصنعتی دارنده لنز هستند که با دقت به لنزشان دامنه پوشش متفاوتی خواهند داشت .

بی آلایش ترین جور این دارنده لنز اثبات میباشد درنوع دیگری از آنان لنز وری فوکال یا مسافت کانونی متغیر مستعمل شده‌است که قابلیت تغییر‌و تحول محدوده دید با توجه به نیاز و دور و بر وجود دارد بعضا از دوربین های دام امکان چرخش و یا زوم را دارا می‌باشند .

دوربین های زیر شبکه - IP Camera

نیاز ما به ارتقا امنیت بشر ها و اموال آنهاباعث به وجود وارد شدن و گسترش پهناور دوربین ها امنیتی در سطح منزل ها , اداره ها , مدرسه های , درمان‌گاه ها , پرورشگاه ها , مراکز معامله و بخش اعظمی از مکان های دیگر شد . دراین زمان , دوربین هایی با نام CCTV به وجود آمدند که به انگلیسی نمایانگر Close Circuit به معنای دوربین های ( مداربسته ( بودند یعنی تصویر این دوربین ها در شبکه های عمومی Public Nitwork نمایش داده نمی‌شد .

در سالیان اخیر اینترنت باعث تغییر در مسیر بسط دوربین های امنیتی ناظر شده است . بدین ترتیب به آن ها دوربین های بر اساس IP یا این که به عبارتی ( IP Camera ) گویند که مستقیما به شبکه های اترنت ( Ethtrnet Network ) و به کانال ای با پهنای باند خانگی وصل می گردند و تصاویر ویدوئی را به طور زنده از وب به مقصد می برند .

IP ها را می قدرت با مارک های معروفی همچون Toshiba , Sony دوربین مدار بسته سونی , Panasonic دوربین مدار بسته پاناسونیک , Linksys , Canon با ارزش هایی نزدیک به 100 دلار روئت کرد . ورژن های wi - fi این گونه دوربینها نیز در دست میباشند که می‌توانند در هر جایی در بازه دوران زیاد اندکی نصب شوند . دوربین مداربسته به انگلیسی

دوربین های مداربسته منازل

خانه های ما , برای ما نظیر قلعه های ما میمانند . در واقع جایی که در آن ها حس امنیت و آرامش می‌کنیم . اما متاسفانه , گهگاه دزد به خانه های ما دستبرد می زند و هنگامی که که این واقعه می افتد این شم مارا از لا‌به‌لا می‌برد . برای بخش اعظمی تنها رویکرد بازگشت شم امنیت , کنار گذاشتن آن منزل است . با این وجود , بخش اعظمی از میزبان ها , پیشین از آنکه اتفاقی صورت دهد , از آن جلوگیری می نمایند و این‌شیوه مدام معقول ترین رویه است .
حالا همه چیز زیاد معمولی تر و پرسرعت خیس شده است و می توان توسط یک سیستم توسعه یافته دوربین مداربسته احساس امنیت را به خانه برگرداند .
خط مش های بخش اعظمی برای اینکار موجود است اما یکی‌از بهترین روش ها استعمال از یک سیستم دوربین مداربسته به ملازم ضبط کننده ویدیویی دیجیتال ( DVR ) و یک خط وب پر سرعت متصل بدین دستگاه است بطوری که بتوان تصاویر را بصورت از رویکرد به دور ( ریموت ) روئت کرد .
ضبط کننده ویدئویی دیجیتال ( DVR ) , درست نظیر یک نوار امنیتی در ده سال های پیشین کار می نماید , اما اجازه می‌دهد تا شما , موارد را خیلی خیلی بخش اعظم و با وضوح فراوان خوبتر , و با رنگ و کیفیت بهتر ضبط نمائید . این بدان معناست که نه صرفا شما می‌توانید برهه زمانی زمانی طولانی را ضبط و ذخیره نمایید , بلکه وقتی که شما از منزل بدور می‌باشید می توانید براحتی تصاویر را با وضوح بالا مشاهده کنید .
انتقال تصویر , به خودی خویش یک گام پهناور برای سیستم های امنیتی بود . تمامی ما سیستم های امنیتی را از 10 یا 20 سال پیش به یاد داریم که شامل ویدیوها , و تصاویر ضعیف و حتی صداهای بدتر بود . در آن فرصت , گرفتن یک فیس از نوار , نا ممکن بود البته این درمورد DVR ها راستگو وجود ندارد . به لطف دی وی آر ها می بضاعت رخ ها را بخوبی زوم کرد و تشخیص اعطا کرد .
دوربین هایی که شما تهیه میکنید , میتواند به شما یاری دهد تا زمانیکه در تعطیلات به سر میبیرید , یا زمانیکه کودک ها شما در منزل صرفا میباشند , بتوانید مراقب آن‌ها باشید . شما می توانید آن‌ها‌را از رویه به دور , از هر کامپیوتری , از روش اینترنت و در هر جای جهان , ملاحظه کنید . شما حتی می توانید اپلیکیشن آنرا در گوشی گوشی خویش نصب کرده , و کودک ها خود را تماشا فرمائید و مطمئن شوید که آنها در صحت و تندرست بی نقص می‌باشند .
انتقال تصویر دوربین مداربسته
در همین هم اکنون فضای خارج از منزل نیز لبریز است از کسانی که در ایوان شما کمین کرده و چشم به راه عصر مطلوب برای دستبرد زدن به خانه شما هستند . دوربین های مداربسته نسل نو , برای هر دو به کارگیری در محیط داخلی و فرنگی , با خصوصیت های شگفت انگیزی مانند ضد آب بودن و تصویربرداری مادون قرمز‌رنگ , در بازار وجود دارند و بشما یاری می نمایند که تصاویر را در ظلمت مطلق هم ببینید . یک دزد یا این که دزد میتواند ظواهر خویش را در تاریکی نهفته کند , البته نمی توانند گرمای تن خود را نهفته کنند , و این چیزی است که به شما اجازه می‌دهد که آنها را مشاهده کنید .
دسترسی از راه و روش دور ( انتقال تصویر ) یکی از خصوصیت های فوق العاده ای است که به امداد دسترسی به وب با سریع بوجود آمده است . فعلا , با سود از انتقال تصویر , مردمان میتوانند خانه خود را از یک کامپیوتر یا این که تلفن همراه مشاهده کنند , مخصوصا وقتی که در تعطیلات بسر میبرند . در صورتی‌که آن‌ها بینید کسی درحال دزدی است , فقط کافی است با پلیس تماس بگیرند .
در صورتیکه شما یک نوتبوک بی سیم داشته باشید , و در یک هتل اقامت داشته باشید , می‌توانید تمام این امور را در حالی که در کنار یک استخر نشسته اید و درحال نوشیدن یک نوشیدنی می‌باشید , انجام دهید . این یکی زیبایی های پیشرفت تکنولوژی سیستم های مداربسته است .
و حالا برای کامل شدن این مطلب نگاهی می اندازیم به برخی از آمار و این‌که سیستم دوربین مداربسته چطور از جرم و سرقت دوری می کند .

• از هر پنج منزل , یکی‌از آنان مسئله سرقت یا حریق سوزی واقع میشود .
• نه نفر از ده دزد محکوم شده گفتند که از خانه ای که دارای یک سیستم دزدگیر با زنگ هشدار و یا سیستم های نظارت تصویری است , اجتناب می نمایند .
• سیستم امنیتی چهره یی خانگی باعث می گردد که منزل شما , سه برابر کمتر مسئله خطر دزدی قرار گیرد .
این آمار معمولی نشان می دهد که چقدر دزدی متداول میباشد , و چقدر سیستم های امنیتی ویدئوی خانگی میتوانند دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دستگاه NVR

دستگاه های NVR با دقت به المان های متفاوتی بازبینی می شوند . درین مقاله به معرفی برخی از مطرح ترین این المان ها می‌پردازیم :

موضوعات [پنهان شدن]

1 تعداد کانال تصویر و صدا
2 بالاترین روزولشن قابل پشتیبانی
3 رزولوشن و تعداد کادر ضبط
4 POE بودن
5 پهنای باند ورودی و خروجی
6 تعداد هارد قابل پشتیبانی

تعداد کانال تصویر و صدا


تعداد کانال های دستگاه NVR معلوم می کند این دستگاه امکان پشتیبانی از یک‌سری دوربین را دارااست . دستگاه های NVR هم مانند DVRها معمولا به طور 4 , 8 , 16 یا 32 کانال ایجاد می شوند .

دستگاه های NVR معمولا فاقد ورودی صدا هستند . در صورتیکه که نیاز به نصب صدا در محل دوربین های داشته باشید بایستی از دوربین هایی استفاده نمائید که دارای میکروفن داخلی می‌باشند یا قابلیت نصب میکروفن بر روی آنها وجود دارد .
بالاترین روزولشن قابل پشتیبانی

دوربین های کانال با روزولشن های متعدد و بعضی فراوان بالا تولید می شوند اما دستگاه های NVR فقط بازه زمانی خاصی از این رزولوشن را پشتیبانی می کنند . گرچه اندازه رزولوشن قابل پشتیبانی NVRها معمولا از رزولوشن دوربین بیشتر است اما در صورتیکه که میخواهید اقدام به خرید دوربینی با رزولوشن فراوان بالا فرمائید قطعا به این خصوصیت اعتنا نمائید .
رزولوشن و تعداد قاب ضبط

رزولوشن ضبط دستگاه NVR با رزولوشن قابل پشتیبانی آن مختلف است . معمولا این دستگاه ها تصاویر را روزولشن 720p یا 1080p ضبط می کنند . در زمان گزینش دستگاه به تعداد کادر ضبط دستگاه و روزولشن های ضبط آن دقت زیادی فرمائید .
POE بودن

قابلیت POE امکان تغذیه دوربین های مداربسته از روش کابل شبکه را آماده می کند . در حالتی‌که که NVR شما دارای خروجی های POE باشد با اتصال دوربین ها به NVR خیر تنها اطلاعات آنان به دستگاه انتقال می یابد بلکه آن ها تغذیه هم می‌شوند .

دستگاه های NVR با قابلیت POE معمولا لاکچری خیس از NVR های عادی می باشند و شاید تمام شبکه های آن ها دارنده این امکان نباشد .
پهنای باند محل ورود و خروجی

پهنای باند به معنای حجم اطلاعاتی است که به دستگاه منتقل یا از آن بیرون می شود . مقدار این حجم داده ها محدود است . هرچه روزولشن تصویر دوربین های شما اضافه باشد طبعا پهنای باند آن‌ها نیز بیشتر است . از آنجایی که مبحث محسابه پهنای باند کمی تخصصی است خوبتر است برای محاسبه کردن پهنای باند مایحتاج در سیستم مداربسته از کارشناسان این مورد کمک بگیرید .
تعداد هارد قابل پشتیبانی

هر دستگاه NVR یک سری معین از هارد دیسک را پشتیبانی می نماید . در حالتی‌که که نیاز به ضبط طولانی بازه تصاویر دارید مطلقا به‌این بخش توجه کنید .

( برای حساب و کتاب میزان هارد دیسک ما یحتاج برای ضبط NVR کلیک نمایید . ) دوربین مدار بسته قیمت

یادگرفتن نصب دوربین مداربسته آنالوگ

در مطلب آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ analog سعی خوا‌هیم تا اموزشی مختصر و موثر ارائه داهیم
موارد مورد نیاز برای یادگرفتن نصب دوربین مداربسته آنالوگ analog دربرگیرنده موردها تحت میباشد
یادگرفتن نصب دوربین مداربسته

فراگیری نصب دوربین مداربسته


تنظیم اقلام مایحتاج جهت نصب دوربین مداربسته

از محلی که قرار هست دوربین مداربسته نصب شود بازدید شود و متراژ کابل کشی و تعداد و محل نصب دوربین مداربسته آنالوگ مشخص شود
دوربین مداربسته انالوگ analog به تعداد نیاز نمونه 3 عدد
دسته دوربین مداربسته معلوم شود ( دوربین مداربسته دام , دوربین مداربسته باکس , دوربین مداربسته صنعتی , دوربیین مداربسته بولت )
در صورتی‌که که نیاز به روءیت کرد در شب باشد بایستی از دوربین مداربسته روءیت کرد در شب استفاده کرد
دستگاه ضبط تصاویر ( یادگرفتن نصب دستگاه DVR )
لنز دوربین مداربسته ( لنز دوربین مداربسته در فیس نیاز فقط برای دوربین مداربسته باکس استعمال خواهد شد )
کابل تصویر ( کابل کواکسیال یا این که کابل rg59 ) به متراژ رقم خورده
هارد دیسک دوربین مداربسته ( هارد دیسک دستگاه dvr )
اداپتور دوربین مداربسته ( منبع تغذیه ) 1 آمپر برای دوربین ساده و 2 آمپر برای دوربین دید در شب
اسباب جانبی دوربین مداربسته ( فیش BNC , کاور و شالوده دوربین مداربسته , داکت و لوله فلکسی )





اقلام مایحتاج دوربین مداربسته

اقلام مایحتاج دوربین مداربسته




آغاز روند پیشین از نصب دوربین مداربسته

نقاط رقم خورده برای نصب دوربین مداربسته را آرم گذاری کرده و اماده برای سوراخ کردن محل نصب دوربین
محل های عبور داکت ها , لوله های فلکسی و لوله های فلزی شکاف یا این که کنده کاری کنیم
بعداز شکاف کاری داکت را نصب و کابل کواکسیال یا کابل rg59 را از داخلی داکت ها , لوله های فلکسی و لوله های فلزی عبور دهید
شما در تعیین کابل دوربین مداربسته دو مورد دارید کابل ترکیبی ( ادغام برق و تصویر ) یا غیر وابسته از ( کابل تصویر و برق )
کابل برق را هم از داخل داکت لوله فلکسی یا این که فلزی عبور دهید و کابل برق را در محل های تعیین شده برای اداپتور دوربین مداربسته متصل کنید
اداپتور یا منبع تغذیه برای دوربین مداربسته در دو جور مرکزی و بی آلایش در بازار موجود میباشد
دوربین مداربسته را در جای معلوم شده نصب فرمائید و کابل تصویر که به راز ان فیش BNC متصل کرده اید را به فیش دوربین مداربسته متصل فرمایید
کابل برق هم ملازم کابل تصویر می‌باشد پس از این که فیش برق را به به کابل برق وصل کردید می‌توانید فیش برق را به فیش تغذیه دوربین مداربسته متصل نمائید
پس از اتصال همگی کابل ها به دوربین های مداربسته به سراغ دستگاه تصاویر یا این که دستگاه dvr می‌رویم و انجا کابل های محل ورود برق و تصاویر را متصل می کنیم
هم اکنون می بایست هارد دستگاه dvr را در باطن دستگاه دی وی ار قرار دهیم برای این کار 4 عدد پیچ دستگاه را گشوده نمائید و قاب دستگاه را برداشته کابل SATA را از باکس DVR پیدا کرده و به هارد وصل نمائید
سر دیگر کابل را به مادربرد دستگاه dvr متصل فرمایید . دستگاه را واضح کنید و هارد را فرمت کرده و معطل بالا امدن لوگوی برند دستگاه dvr می مانیم
در نخستین کار تنظیمات ساعت و تاریخ را انجام می‌دهیم و تصاویر کلیه دوربین ها را چک فرمائید

- See more at : http : //www . shopcctv . ir/ % d8 % a2 % d9 % 85 % d9 % 88 % d8 % b2 % d8 % b4 - % d9 % 86 % d8 % b5 % d8 % a8 - % d8 % af % d9 % 88 % d8 % b1 % d8 % a8 % db % 8c % d9 % 86 - % d9 % 85 % d8 % af % d8 % a7 % d8 % b1 % d8 % a8 % d8 % b3 % d8 % aa % d9 % 87 - % d8 % a2 % d9 % 86 % d8 % a7 % d9 % 84 % d9 % 88 % da % af/#sthash . 8UtzwIgP . dpuf دوربین مدار بسته

دستگاه دی او ار dvr چیست و طرز انتقال تصویر از روش وب


دستگاه دی وی ار dvr چه چیزی است و نحوه انتقال تصویر از روش وب
دستگاه دی او ار dvr چه چیزی است و چگونه کار می کند؟
DVR یا این که دستگاه های ضبط دیجیتال تصاویر ویدئویی به سادگی آنهایی که مثلا 10 سال پیش استفاده می شدند , نیستند . این ایام حتی یک ضبط کننده ویدئویی معمولی می تواند کارهایی بسیار طولانی تر از تنها ضبط کردن تصاویر انجام دهد . در راستی یک ضبط کننده تصاویر دیجیتال مختصر شده ی یک سیستم کامپیوتری است و اکثر وقت ها آن‌ها بر روی سیستم عملیاتی LINUX کار می نمایند . یک ضبط کننده دیجیتال تصاویر , تصاویر آنالوگ را از دوربین های مداربسته اخذ می کند و آنان را دیجیتالی کرده و به طور الکترونیکی ذخیره می نماید . همه گیرترین وسیله برای ذخیره سازی یک داریو هارددیسک است همان گونه که در اکثر کامپیوتر های فردی استفاده می‌شود . بیشتر ضبط کننده های تصاویر دیجیتال به یاروهمدم multiplexer تسهیم کننده و عملکرد رادار حرکتی ساخته می‌شوند .
دستگاه دی وی ار dvr دارای ویژگی های زیر است :
ضبط کردن تا حدود 25 فریم در ثانیه به یار امکان پیکربندی جهت تغییر دادن کیفیت ضبط کردن تصاویر . وقتی که کیفیت ضبط کردن بر روی یک وسیله ذخیره سازی یکسان کاهش می یابد , می توانید حجم بیشتری را بر روی آن وسیله ضبط فرمایید . برای مثال بر روی هارد دیسک 500 گیگابایت کیفیت بالا بالای ضبط کردن تصویر , می توانید تا 2 و غایت 3 هفته ضبط کردن را ادامه دهید در صورتیکه که در یک کیفیت پایین خیس ضبط کردن می تواند تا یک ماه انجام گردد . ضبط کردن تصاویر میتواند بر مبنای 24 ساعت فارغ از توقف ویا بر مبنای رادار حرکتی MOTION DETECTION , تهیه و تنظیم گردد و یا این که مبتنی بر یک ساعت و یا این که مورخ خاصی که بر روی سیستم برنامه ریزی می کنید , انجام شود .
دستگاه دی او ار dvr این قابلیت را به هر دوربینی می‌دهد تا صداها را با یک میکروفون دارنده حساسیت بالا ضبط کند . این میکروفون ها می توانند تا 30 متر مربع را پوشش دهند .
Internet access دستیابی به اینترنت که موجب میشود تا نمایش زنده تصاویر ( چک به طور بی واسطه و زنده ) را در هر مکانی با استفاده از اتصال به وب در اختیار داشته باشید . همینطور میتوانید پیکربندی واجب را از رویکرد بدور در اختیار گرفتن فرمایید و یا تغییر و تحول دهید و هم حجم ویدئویی متبوع خویش را بر روی کامپیوتر خویش دانلود فرمایید .
Advanced search جستجوی توسعه یافته بر پایه ی عصر و یا مبتنی بر رادار حرکتی . بیش تر ضبط کننده های توسعه یافته گراف ردیابی را نشان می دهند و بنابراین شما میتوانید دانسیته جنبش را در سرتاسر روز ملاحظه کنید .
Back up local & remote پشتوانه گیری تصاویر از خط مش به دور و یا این که درمحل دی او آر . در حالتی‌که شما نیاز دارید یک کلیپ تحت عنوان شاهد یا گواهی تنظیم فرمایید , این قابلیت و امکان را در اختیار دارید تا ویدئویی که مستقیماً بر روی کامپیوتر شما درحال ضبط شدن است را دانلود کنید تا آن را بر روی دیسک ضبط و یا بر روی فلش مموری USB تصویب کنید .
MASKING . میتوانید از این ویژگی استفاده فرمائید تا در طول ضبط کردن تصاویر , بعضا بخش ها متبوع را از لحاظ دوربین مخفی فرمایید و یا از کارایی ردیابی حرکتی برای نواحی معینی از عرصه روءیت کرد دوربین صرف حیث نمائید تا بتوانید مناطقی را که میخواهید از کل ناحیه زیر حیث دوربین حذف کنید .
User management قابلیت ایجاد سطح ها ورودی access levels متفاوتی را بر روی سیستم شما آماده می نماید . به عنوان مثال یک کاربر میتواند مدیریت حساس administrator برای دستگاه دی وی ار dvr باشد در صورتی‌که که استفاده کننده دیگری قادر است فقط اذن داشته باشد که تصاویر ضبط شده را مشاهده نماید .
پیام هشدارهای مختلفی میتوانند طوری تنظیم شوند که وقتی که دوربین حرکتی motion را مشاهده می کند و یا این که قطع شدن عمل تصویر برداری video loss وجود داشته باشد , از طریق نشانی اینترنتی به شما اطلاع دهند و یا این که آژیر صدا را به منش اندازند .
در زمینه‌ی دوربین های گردان ptz , می‌توانید تنظیمات مربوط به وضعیت دوربین و زوم آن را مستقیماً از طریق دستگاه دی او ار dvr با بهره از ریموت کنترل و یا این که در اختیار گرفتن پنل internet access control panel انجام دهید .
دی وی ار dvr دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

المان های متعددی در خرید یک دوربین مداربسته زیر شبکه با اهمیت است . در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم :


موضوعات [پنهان شدن]

1 چیپ تصویر
2 روزولشن تصویر
3 روئت کرد در شب مادون قرمز
4 لنز
5 بدنه دوربین

چیپ تصویر

( نوشته‌ی‌علمی بی نقص درباره با چیپ تصویر دوربین مداربسته را بخوانید )

گونه چیپ تصویر دوربین مداربسته بالاترین اهمیت را در کیفیت تصویر آن دارد . البته در اکثر دیتاشیت ها و کاتالوگ های دوربین مداربسته نوع دقیق چیپ تصویر قید نمیشود و تنها به دادن داده ها اولیه نظیر اندازه چیپ و تکنولوژی تشکیل داد آن بسنده می گردد .

چیپ تصویر بیشتر دوربین های مداربسته کانال دسته توسعه یافته ای از چیپ های CMOS به اسم چیپ Progressive CMOS است . از انجایی که تشکیل داد چیپ تصویر CCD در روزولشن های بالا زیاد مالامال هزینه است برای دوربین های با رزولوشن فراتر از 1مگا پیکسل به طور عمومی از چیپ های CMOS استفاده می شود . در قبلی چیپ های CMOS نقاط ضعف متعددی داشتند البته با پیشرفت تکنولوژی دوچندان از این نقاط ضعف رفع شد و قابلیت بهره از این چیپ ها در دوربین های توسعه یافته نیز فراهم شد .
روزولشن تصویر

رزولوشن یا این که تفکیک پذیری به طور کلی به معیار توانایی دوربین در تشخیص جزئیات گفته می‌شود . رزولوشن تصویر دوربین های کانال با مگا پیکسل معلوم می‌شود . این استاندارد با اعتنا به بهره گسترده از آن در سیستم های چهره ای بین مردم آشنا است .

از حیث تئوریک هیچ محدودیتی برای روزولشن در دوربین های تحت کانال وجود ندارد . اما این دوربین ها معمولا با روزولشن های تحت ایجاد میگردند :

VGA : زیر ترین روزولشن در دوربین های تحت شبکه برابر با 480*640 پیکسل ( حدود نیم مگا پیکسل )
1MP : روزولشن 1 مگا پیکسل برابر با 720*1280 که به آن HD یا 720P هم گفته میشود .
3MP : رزولشن 1 . 3مگا پیکسل برابر با 960*1280 که جور Wide از روزولشن HD است .
2MP : روزلوشن 2مگا پیکسل برابر با 1080*1960 که به آن Full HD یا این که 1080P نیز گفته میشود .

ولی استفاده از دوربین های کانال با روزولشن های 3 و 5 مگا پیکسل هم مضاعف رایج است .
مشاهده کرد در شب مادون قرمز رنگ

( برای اطلاعات تخصصی به مقاله دید در شب مادون قرمز دوربین مداربسته رجوع‌کنید )

روئت کرد در شب IR یا این که مادون قرمز قابلیتی است که قابلیت ایجاد تصویر در ظلمات را برای دوربین مهیا می کند . روءیت کرد در شب دوربین های مداربسته انواع دیگری نیز داراست البته رایج ترین آن روءیت کرد در شب مادون قرمز‌رنگ است .

در دوربین های با قابلیت و امکان دید در شب IR از یک سری LED مادون قرمز رنگ برای تولید نور مادون قرمز‌رنگ به کار گیری میگردد . هرچه تعداد یا این که قدرت نوردهی این LEDها طولانی تر باشد اندازه نوروفروغ دهی دوربین ها هم بیش تر خواهد بود . اعتنا داشته باشید که برد روئت کرد در شب ذکر شده در کاتالوگ دوربین ها معمولا بیشینه برد نور دوربین است و اندازه موفقیت اثر گذار آن کمتر خواهد بود .
لنز

( برای اطلاعات بیش تر به مقاله لنز دوربین مداربسته رجوع کنید )

لنز دوربین وسیله ای است که نور و روشنایی را از فضای حریم اخذ کرده و آن را برای استعمال بر روی چیپ تصویر منعکس می نماید . هرچه فاصله کانونی لنز دوربین شما کمتر باشد زاویه رویت کرد دوربین بیشتر خواهد بود و از طرفی هرچه فاصله زاویه رویت کرد دوربین شما طولانی تر باشد عمق مشاهده کرد آن کمتر خواهد بود .

از لحاظ مدل لنز دوربین های مداربسته به چند نوع تقسیم می گردند :

دوربین های مداربسته با لنز ثابت : عمده دوربین های مداربسته دارنده لنز اثبات می باشند . این یعنی فاصله کانونی لنز دوربین و از طرفی زاویه مشاهده کرد دوربین مقداری اثبات است .

دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال یا این که قابل تهیه : دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال , امکان تنظیم مسافت کانونی را در زمان ای محدود و به طور دستی برای شما آماده می نمایند . بعد از نصب دوربین شما می‌توانید با توجه به زاویه متبوع خویش لنز دوربین را تهیه و تنظیم کرده و تصویر متبوع خود را بگیرید . اما دوربین های وریفوکال به نسبت دوربین های با لنز ثابت گران‌قیمت تر می‌باشند .

دوربین های مداربسته با لنز زوم یا این که موتور دار ( Motorized ) : لنزهای موتوردار از جهاتی شبیه لنزهای وریفوکال هستند با این تفاوت که در لنز موتوری برای تغییر‌و تحول زاویه روءیت کرد دوربین درنظرگرفته شده که قابلیت و امکان تغییر زاویه روءیت کرد یا این که زوم کردن از روش به دور را برای شما فراهم می کند . اکثر دوربین های گردان یا اسپید دام دارای لنز موتوردار میباشند و از طریق آن بر روی فواصل گوناگون زوم می کنند . لنزهای موتور دار از دو دسته گذشته لبریز هزینه تر میباشند .
بدنه دوربین

( برای داده ها دوربین مداربسته وای فای

لنز وریفوکال دوربین مداربسته

لنز وریفوکال دوربین مداربسته نوعی از لنز است که امکان تغییر تحول دستی مسافت کانونی و فوکوس را برای شما فراهم می کند . در این مقاله با این دسته لنز بیشتر آشنا خواهید شد .

موضوعات [پنهان شدن]

1 وظیفه لنز
2 طریق عمکلرد لنز وریفوکال
3 مقایسه گونه های لنزها

4 انواع رایج لنز وریفوکال
5 اشکال مبنا لنز های اثبات

وظیفه لنز

( برای اطلاعات بیش تر به مقاله لنز دوربین مداربسته رجوع‌کنید )

اندازه چیپ تصویر دوربین ها محدود و کوچک است . این موضوع منجر خواهد شد تصویر درست شده بر روی چیپ تصویر بسیار محدود باشد . برای رفع این مشکل باید از وسیله ای برای متمرکز کردن روشنایی بر روی چیپ تصویر استفاده شود . به‌این وسیله لنز می‌گویند . لنز دوربین های مداربسته معمولا از یک یا چندین عدسی تشکیل شده که با دقت به فاصله کانونی , قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می کنند .

هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد تصویر را کمتر متمرکز می نماید و زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود . از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی اثبات دوربینی که چیپ تصویر گران قدر تری داشته باشد تصویر را با زوایه بیشتری نشان میدهد .
شیوه عمکلرد لنز وریفوکال

لنز وریفوکال از یک‌سری عدسی درست شده که به شکلی مشخص و با فاصله ای خاص نسبت به یکدیگر قرار داده گردیده اند . لنز به گونه ای تشکیل‌شده که قابلیت و امکان تغییر مسافت دو جور از عدسی ها را برای شما آماده می نماید . با تغییر‌و تحول مسافت نوع نخستین شما مسافت کانونی لنز را تغییر داده و با تغییر‌و تحول گونه دوم فوکوس لنز را تنظیم می کنید . مدت تغییر عدسی ها محدود است چراکه با ارتقاء بیش از حد مسافت لنزها تصویر قابلیت بیرون از بازه لنز تشکیل می‌شود و شما دیگر قابلیت و امکان فوکوس آن را نخواهید داشت . ( ولی لنزهای وریفوکال را طوری میسازند که تغییر تحول فاصله کانونی بیشتراز زمان از حیث مکانیکی قابلیت پذیر نباشد . )
مقایسه اشکال لنزها

لنزهای ثابت : لنزهای ثابت ساختمان به مراتب بی آلایش تری نسبت به گونه های دیگر لنز دارا‌هستند . این لنزها قابلیت تغییر تحول مسافت کانونی را ندارند و تنها میتوان فوکوس آنها را تغییر و تحول بخشید . اما علیه ارزان ارزش تر می‌باشند .
لنزهای موتور دار : ساختمان لنزهای موتوردار تا حدی مشابه به لنزهای وریفوکال است با این تفاوت که تغییر‌و تحول فاصله کانونی در‌این لنزها از روش موتور رخ می گیرد و البته بخش اعظم این لنزها قابلیت فوکوس خودکار نیز دارا‌هستند .

گونه های مرسوم لنز وریفوکال

لنزهای وریفوکال معمولا با زمان کانونی 2 . 8 - 12 میلیمتر , 3 - 9 میلیمتر , 5 - 50میلیمتر در دوربین های مداربسته زمینه به کارگیری قرار می‌گیرند .
گونه های شالوده لنز های اثبات

لنزهای وریفوکال معمولا با شالوده C یا این که CS در دوربین مداربسته مورد به کار گیری قرار میگیرند . دوربین مدار بسته

12345678910
last